FAQ
Najczęściej Zadawane Pytania
Podstawowe pytania
Co to jest CRM?
CRM to zarządzanie relacjami z klientem czyli gromadzenie i używanie danych o klientach (np. w aplikacji CRM) aby osiągać cele biznesowe: wzrostu sprzedaży, poprawienia jakości obsługi, zwiększenia udziału w rynku. Do skutecznego zarządzania tymi relacjami warto wdrożyć system CRM.
Jakie funkcje posiada system CRM?
Systemy CRM różnią się w zakresie standardowych funkcji jak i możliwych rozszerzeń lub dostosowań. Nawet tak podstawowa opcja jak 'baza klientów' nie precyzuje tego jakie dane będziemy mogli w tej bazie zapisać. Najbardziej typowymi dla CRM są Lista klientów, historia działań, kalendarz i podsumowanie szans sprzedaży. Warto weryfikować dokładnie co dane funkcje oznaczają w konkretnej aplikacji oraz jak bardzo elastyczne będzie ich zastosowanie.
Jaki CRM wybrać?
Istnieje kilka głównych typów aplikacji CRM jak komunikacyjny, operacyjny, analityczny, uniwersalne lub branżowe. Najważniejsze jednak w wyborze jest sprecyzowanie firmowych potrzeb i możliwości wdrożenia. Od określonych we wstępnej analizie kwestii zależeć będą funkcje, które będziemy porównywać, kto będzie z tych opcji korzystał i poprzez jakie urządzenia. Inwentaryzacja dotychczas stosowanych narzędzi IT wskaże obszary niezbędnych integracji. Dzięki dobrze określonemu celowi wdrożenia będzie możliwe również uzasadnienie kosztowe całego projektu i zweryfikowanie zwrotu z inwestycji (ROI).
Jakie moduły posiada Egito CRM?
Główne moduły CRM to Kontrahenci, Działania i Szanse sprzedaży. Dostępne są również dalsze etapy procesu sprzedaży jak Oferty, Zamówienia i Faktury. Dodatkowo można rozszerzyć bazę o zamówienia do dostawców i koszty a także pełne rozliczenia z klientami i Dostawcami w module Kasa/Bank. Jeszcze inne obszary to Umowy i Serwis oraz Marketing. Każdy z modułów może mieć swoje podsumowanie w ramach Raportów. Dostęp do poszczególnych modułów zapewniają uprawnienia nadawane przez administratora.
Wdrożenie i instalacja
Jaki jest koszt wdrożenia CRM?
Istnieje wiele modeli biznesowych współpracy z twórcami systemów CRM. Największa różnica istnieje pomiędzy rozwiązaniami on premise a on demand. Te drugie, zwane również Software as a Service SaaS (w tym Egito CRM) to rozwiązania IT nie wymagające inwestycji we własne serwery, rozbudowany dział IT, licencje. Pozwala to zaoszczędzić nawet 60%. Wśród tego typu systemów znajdziemy te, które rozliczasz za pomocą liczby wpisów do bazy danych lub, tak jak w Egito, poprzez liczbę kont użytkowników. Zachęcamy do zapoznania się z naszym cennikiem.
Jak przebiega wdrożenie CRM?
Typowa procedura wygląda podobnie do poniższego schematu:
- Analiza potrzeb
- Konfiguracja systemu zgodnie z analizą
- Import danych
- Przygotowanie szablonów dokumentacji
- Uruchomienie integracji
- Szkolenie pracowników
- Bieżące wsparcie zgodnie z umową
Ile czasu zajmuje wdrożenie CRM?
Czas wdrożenia zależy od Twoich wymagań względem systemu. Jeżeli nie potrzebujesz nic dostosowywać system jest gotowy do pracy w Twojej firmie. Ilość użytkowników również ma znaczenie - warto by ich przeszkolić. Poważniejsze wdrożenia mogą zająć nawet kilka miesięcy.
Jakie integracje są dostępne w Egito CRM?
Zapraszamy do sprawdzenia wielu dostępnych od razu integracji, oferujemy także przygotowanie integracji dedykowanych.
Jak zintegrować się z Egito CRM?
Być może poszukiwana integracja jest już na naszej liście integracji? Dla każdego nowej współpracy dwóch narzędzi potrzebne będzie wskazanie:
- Kierunku integracji
- Hierarchii systemów
- Zakresu synchronizowanych danych
- Częstotliwości synchronizacji
- Autoryzacja w obu narzędziach oraz wykonawcy integracji