Leady
Leady to wszelkie kontakty, które jeszcze nie są Twoimi klientami a do
których będziesz kierował działania sprzedażowe. Może to mieć różne
zastosowanie, z których wymienimy najpopularniejsze:
- Dział marketingu generuje Leady za pomocą kampanii
- Formularz na stronie zapytuje o zainteresowanie ofertą
- Importujesz posiadaną bazę danych
Tak utworzona Lista Lead stanowi podstawę działań Twojego działu sprzedaży. Ich zadaniem będzie skuteczna [konwersja](/help/modules//contractors/leads#Jak konwertować lead?) Leada do Klienta. Lead nie należy do kontrahentów dzięki czemu łatwiej zadbać o poziomy dostępności wśród pracowników. Pozwala to na zachowanie porządku w bazach oraz zwiększenie bezpieczeństwa w dostępie do danych. Dodający Leady nie będą wpływać na bazę kontrahentów. Uproszczony w stosunku do kontrahentów formularz dodawania Leada pozwala na dodanie nawet pojedynczego adresu e-mail lub numeru telefonu. Każda dodatkowa informacja ułatwia pracę handlowców i zwiększa ich skuteczność.
Jak dodać lead?
Dodawanie Leada rozbudowuje bazę danych dla działu sprzedaży. Formularz dodawania nowego Leada uzupełnisz danymi osobowymi i kontaktowymi. Może to być osoba fizyczna lub prawna. Następnie sklasyfikujesz Lead w swojej bazie ułatwiając jego dalszą wędrówkę w lejku sprzedażowym.
Dodanie Leada możesz rozpocząć z dwóch miejsc:
W zakładce Kontrahenci odnajdziesz przycisk Dodaj lead oraz
przeglądając Listę leadów ponad wynikami odnajdziesz przycisk +Nowy.
Oba przeniosą Cię do formularza tworzenia leada.
- Wpisz główne informacje dotyczące kontaktu takie jak Imię, Nazwisko czy Nazwa firmy. Im wiecej masz danych dotyczących Leada tym lepiej dla Twoich przyszłych zysków. Możesz pobrać część danych z GUS tak jak przy dodawaniu kontrahentów.
- Uzupełnij informacje dodatkowe klasyfikujące nowy wpis w Twojej bazie danych. Informacje te umożliwią łatwiejsze wyszukiwanie Leadów w bazie oraz analizować ich sytuację sprzedażową.
- Dodaj adres osoby/firmy dla celów korespondencyjnych.
- Opisz dodatkowe cechy Leada, które moga być istotne.
- Zakończ dodawanie za pomocą
- przycisk znajdziesz u góry formularza.
- W przypadku błędów pozostaniesz w trybie edycji a wymagające korekty pola zostaną podkreślone na czerwono.
Jak edytować lead?
- Przejdź do listy leadów.
- Za pomocą szybkich filtrów z lewego panelu odnajdź lead, który chcesz edytować.
- Zaznacz go i przejdź do edycji za pomocą przycisku Edytuj z paska nad listą LUB
- Kliknij jego nazwę i w wyświetlonych szczegółach wybierz Edytuj.
Jak usunąć lead?
- Przejdź do listy leadów i za pomocą szybkich filtrów z lewego panelu odnajdź lead, który chcesz usunąć.
- Kliknij jego nazwę i w wyświetlonych szczegółach wybierz Usuń.
Jak przeszukiwać bazę leadów?
Posiadanie dużej ilości Leadów wskazuje na duże zainteresowanie ofertą
Twojej firmy. Jest również podstawą sprzedaży i wygenerowania zysków.
Warto więc zapełnić i zadbać o bazę danych. Aby w dużej bazie Leadów
odnaleźć ten potrzebny korzystaj z filtrów, które znajdują się w Lewym
panelu obok wyświetlonej Listy Leadów. Już samo ustawienie układu tabeli
wspomoże dalszą pracę z bazą danych. Program będzie pamiętał Twoje
ustawienia tabel przypisane do konta.
- Możesz użyć wyszukiwarki ogólnej u góry listy.
- W lewym panelu możesz wpisać wyszukiwaną frazę zgodnie z jej kategorią.
- Szybkie filtry pomogą Ci zawęzić wyniki do tych odpowiadających wybranym kategoriom.
Przyciski u góry Listy Leadów dotyczą wpływu na bazę danych. Możesz
dodać nowy pojedynczy Lead bądź zaimportować większą ich ilość za pomocą
pliku CSV. Możliwe jest wyeksportowanie bazy w postaci arkusza
kalkulacyjnego XLS. Reszta przycisków służy modyfikowaniu Leadów
będących już w bazie. Aby wybrać te, których akcja ma dotyczyć zaznacz
przy nich .
- Szczegóły wyświetlone zostaną dla zaznaczonego leada. Przy wybraniu więcej niż jednego wyświetli szczegóły pierwszego zaznaczonego z nich.
- Edytuj szczegóły wybranego leada. Możliwe jest to tylko dla jednego leada na raz.
- Do pojedynczego leada Dodaj działanie takie jak nowy email, spotkanie, telefon lub inne.
- PDF może być wydrukowany dla każdego Leada. Wygenerowanie może nastąpić dla jednego na raz.
- Drukuj pojedynczy Lead.
- Masowo zmień Stan leadów zaznaczonych lub ich Żródło.
Jak konwertować lead?
Aby zintensyfikować współpracę z leadem należy go konwertować. Można tego dokonać w szczegółach leada wybierając Konwertuj. Następuje rozdział danych leada i przeniesienie ich do nowo utworzonego kontrahenta i przypisanego do niego kontaktu. Wszelkie przeszłe działania wykonane na leadach pozostają przypisane do utworzonego kontrahenta i właściwego dla niego kontaktu. **Uwaga: Konwersja jest nieodwracalna i nie ma możliwości utworzenia leada na podstawie danych kontrahenta. **