Co to jest CRM?

co to jest crm

Pracujesz w dziale sprzedaży lub marketingu? Na pewno nie raz słyszałeś, jak ktoś użył skrótu: CRM. Może mówiąc, że znacznie zwiększa komfort pracy albo po prostu zauważając, iż usprawniłby Twoje codzienne czynności… Pozostaje tylko odpowiedzieć na jedno – kluczowe – pytanie: co to jest ten CRM?

Za tymi 3 literami kryje się  ‘customer relationship management’, a więc ‘zarządzanie relacjami z klientami’. Najprościej mówiąc, CRM to system umożliwiający firmom śledzenie każdej interakcji zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.

Czy każdy CRM jest taki sam?

Oczywiście, że nie. Jego funkcje w dużej mierze zależą od dostawcy, jednak istnieją pewne cechy wspólne. Większość dostępnych na rynku systemów pozwala na tworzenie baz klientów – zapisywanie oraz przechowywanie podstawowych informacji kontaktowych czy tworzenie historii sprzedaży. Te bardziej zaawansowane stają się solidnym wsparciem firmy, umożliwiając płynną współpracę między zespołem handlowym a działem realizacji czy marketingu.

Dlaczego CRM?

Odpowiedź jest wyjątkowo prosta. Pozwala on firmom wejść na całkiem nowy poziom interakcji z klientami. Zwiększa wydajność i efektywność zarówno zespołów handlowych, jak też działu marketingu. Pozwala między innymi na szybką analizę procesów, wskazanie wartościowych lead’ów czy mierzenie skuteczności podjętych działań.

Jakie są wymagania systemu?

Nowoczesne systemy CRM znajdują się w chmurze. Zalety? Takie rozwiązanie nie tylko ułatwia zainstalowanie, ale też późniejsze utrzymanie systemu. Firmy nie tracą energii na instalację oprogramowania, ani środków na hosting na serwerach. Jak więc to działa? Dzięki miesięcznemu abonamentowi firmy zyskują komfortowy dostęp do CRM za pośrednictwem przeglądarki.

Czy mojej firmie potrzebny jest CRM?

Jeśli handlowcy tracą cenny czas na poszukiwanie danych kontaktowych czy przeglądając stosy faktur, aby znaleźć wysokość przyznanego ostatnio klientowi rabatu, a tworzenie raportów lub analiz pochłania lwią część godzin pracy działu marketingu, to odpowiedź brzmi: tak.

Bez względu jak duża jest Twoja firma, CRM usprawni pracę oraz poprawi efektywność podejmowanych działań. Chcesz wypróbować go bez opłat i zobowiązań? Zapraszamy do rejestracji

Opublikowano w kategorii: Porady dot. sprzedaży | Otagowano: CRM, procesy, System CRM, wsparcie it, zarządzanie relacjami z klientem, zarządzanie sprzedażą