Standardowy proces ofertowania czyli dobre praktyki skutecznej sprzedaży

Elementem skutecznej sprzedaży jest tworzenie profesjonalnych, personalizowanych ofert. Większość zespołów każdorazowo uzupełnia dane klientów, kontrahentów czy parametry produktów. Uważasz, że to strata cennego czasu? Słusznie! Ustandaryzowanie procesu pozwala nawet kilkukrotnie skrócić czas poświęcany na ofertowanie.
Słyszysz „proszę przysłać ofertę”. I co dalej? Przeglądasz pliki w poszukiwaniu wcześniejszej oferty? Podmieniasz pola i wyliczasz wartość? Zapisujesz dokument w pliku PDF, wprowadzasz go do systemu i oczywiście raport dla kierownika… Czas stop. Upłynęło 90 minut! Chcesz skrócić ten czas? Stwórz standardowy proces ofertowania.  
Tworzenie standardowego procesu ofertowania
Standaryzacja procesu ofertowania to jednorazowa inwestycja czasu, która szybko przynosi wymierne oszczędności. Jak ją przeprowadzić z egito? Po pierwsze, określ standardowy wzór oferty oraz wskaż powtarzalne bloki. Na podstawie przygotowanych treści stwórz szablony spójne z nadrzędną identyfikacją wizualną firmy. Wyodrębnione bloki pozwolą Ci na wariantowanie treści, jakie powinny znaleźć się w konkretnej ofercie. Kiedy zadbasz o powyższe elementy, przygotowanie dokumentu skrócisz do minimum.
Zalety standardowego procesu ofertowania
Skonstruowanie bloków ofertowych w znacznym stopniu ułatwia wprowadzanie kluczowych oraz atrakcyjnych treści. To, a także możliwość zaciągacia danych z magazynu (lub błyskawicznego ich wpisania), pozwala na szybkie stworzenie dokumentu. Standaryzacja prowadzi do automatyzacji procesu ofertowania, a co za tym idzie w znacznym stopniu skraca czas i pozostawia mniej miejsca na błędy.
Opublikowano w kategorii: Porady dot. sprzedaży | Otagowano: baza produktów, CRM online, Dział sprzedaży, ergonomia pracy, korzyści CRM, ofertowanie, procesy, sprzedaż