Maksymalizacja zysku. Jak ją osiągnąć? Z pomocą przychodzi CRM. Systematyczne uzupełnianie danych to inwestycja, która szybko procentuje. Kapitałem początkowym są informacje, a umiejętne ich zarządzanie prowadzi do wzrostu sprzedaży. Co może zyskać zespół handlowy dzięki skutecznemu wykorzystaniu zgromadzonych danych? Oto kilka przykładów.
Łatwy kontakt
Koniec z przeszukiwaniem stosu wizytówek, kalendarza, notatnika lub setek maili. Wystarczy systematyczność we wprowadzaniu podstawowych informacji do CRM-a, aby wszystkie istotne numery telefonów mieć zawsze na wyciągnięcie ręki. Kluczowe dane kontaktowe w jednym, bezpiecznym - i co najważniejsze - łatwo dostępnym miejscu to podstawa budowania pozytywnych relacji. Co więcej, pozwalają Ci uniknąć błędów czy krępujących sytuacji, jak na przykład pomyłki imion.
Zwiększenie sprzedaży
Zamykasz transakcję i co dalej? Dzięki informacjom zgromadzonym w historii sprzedaży nie tylko potrafisz zaproponować produkty dopasowane do klientów, ale dodatkowo przewidzieć ich przyszłe potrzeby. Efekt? Wyprzedzając konkurencję, możesz zaproponować produkty komplementarne lub w nieco wyższej cenie, ale o zwiększonej ilości funkcji, które zaspokoją potrzeby klienta. Sprzedaż krzyżowa (cross-selling) lub sprzedaż dodatkowa (up-selling) oparte na analizie informacji zgromadzonych w systemie CRM zwiększą skuteczność Twojej oferty. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu danych nawiążesz długotrwałe relacje, zbudujesz lojalność oraz zwiększysz sprzedaż.
Stała kontrola wyników
Godziny spędzone nad analizami i raportami? Skomplikowane wyliczenia? Przerzucanie stosu kartek, aby porównać dane? Możesz już o tym zapomnieć! CRM umożliwi Ci szybkie tworzenie zestawień, raportów czy prognoz. Stała kontrola nad ilością i jakością sprzedaży pozwoli Ci na szereg działań: od analizy przychodów oraz kosztów, przez poprawę skuteczności ofertowania, po tworzenie strategii marketingowych.