Nierzadko kolejnym etapem realizacji zamówienia jest dostarczenie dokumentów lub towaru listem, paczką lub inną formą transportu. Aby sprawnie udzielać odpowiedzi na pytania klienta dotyczące logistyki skorzystaj z modułu Przesyłek.
Co można zapisać w nowym module?
Formularze "przesyłek" dotyczą róznych rodzajów transportu: od korespondencji listowej przez paczki i całe palety, aż do transportu kołowego czy całych kontenerów. Najważniejsze by zapisać;
- nr identyfikujący list/przesyłkę/paletę/przewóz
- aktualny stan.
Dodatkowo można dodać informacje typu:
- data nadania/odbioru,
- nazwę przewoźnika,
- dane kierowcy,
- koszty frachtu,
- szczegóły dotyczące tego co konkretnie i o jakiej wartości jest przewożone.
Ostatni punkt dotyczy sytuacji gdy pozycje zamówienia lub faktury są jako paczka/transport wysyłane i potrzebna jest informacja co zostało spakowane w poszczególnych nadaniach.
Moduł przygotowany jest uniwersalnie więc jakie konkretnie pola będą w ogóle uzupełnione, jakie opcje typów przesyłek czy nazw przewoźników będą dostępne zależne jest już od wdrożenia w danej firmie.
Przypadki zastosowania
- przyjmowanie zapytań/zgłoszeń listownie,
- pilnowanie awizo do obioru,
- księga korespondencji wychodzącej/przychodzącej,
- wysyłka dokumentów/umów do podpisu,
- nadawanie paczek,
- monitorowanie zleconych transportów,
- dostarczenie materiałów przed montażem,
- przyjmowanie zwrotów/reklamacji,
- śledzenie łańcucha dostaw.
Oczywiście nie jest to zamknięty katalog możliwości. Głównym celem dodania nowego modułu było utworzenie nowego miejsca na rejestrowanie informacji o fizycznych dokumentach czy towarach. Dotyczyć może zarówno nadawania jak i odbioru w ramach relacji z klientami, dostawcami czy podwykonawcami. Jednym z ciekawszych przypadków jaki realizujemy jest weryfikacja czy przed umówionym z klientem terminem montażu są już na miejscu wszystkie niezbędne elementy, cześci, akcesoria aby daną realizację wykonać.
Możliwe jest również wykorzystanie modułu Przesyłek do informowania klienta o statusie realizacji, do sprawnego odbierania dokumentów przesyłanych pocztą, a także do zlecania i rozliczania transportów.