Zysk to główny cel działu handlowego, bo niezaprzeczalnie stanowi motor napędowy każdej firmy. Jak zadbać o jego zwiększenie? Poniżej znajdziecie 5 prostych sposobów.
Gromadź kluczowe informacje, aby nie umknęły Ci żadne ważne terminy. Im więcej danych o kliencie zapiszesz w CRM, tym bardziej zwiększysz komfort współpracy. Przykład? Znając historię kontaktu oraz zamówień klienta jesteś w stanie przeanalizować jego potrzeby, a także wskazać termin, kiedy powinieneś przedstawić ofertę. Co więcej, możesz przeanalizować dane w taki sposób, aby znaleźć i zarekomendować dodatkowe, komplementarne produkty czy usługi. Zdarzyło Ci się umówić na telefon za 3 miesiące i po upływie tego czasu nie pamiętać, co dokładnie miałeś sprzedać? Dzięki systematycznemu gromadzeniu informacji unikniesz tego błędu.
Informacje są srebrem, a umiejętne nimi zarządzanie złotem. Indywidualne podejście do każdego klienta, z uwagi na ich ilość, w wypadku wielu działów handlowych jest po prostu niemożliwe. I tu pojawia się kwestia segmentacji danych. Na czym ona polega? Najprościej mówiąc, segmentacja to wyodrębnienie istotnych cech, a następnie na tej podstawie podział niejednorodnej grupy klientów na podgrupy (segmenty). Dzięki temu możliwe jest indywidualne podejście (do segmentów), lepsze dostosowanie oferty, dopasowanie działań marketingowych, a także skuteczne koordynowanie akcji sprzedażowych. Zastanów się, jakie informacje są dla Ciebie kluczowe i dobrze je wykorzystaj.
Automatyzacja pracy, jaką zapewnia CRM skraca czas i zapewnia komfort. Czasochłonne tworzenie oferty od podstaw to Twoja codzienność? Zapomnij o tym i korzystaj z generatora. Dzień zaczynasz od analizy z kim powinieneś się skontaktować? Skorzystaj z filtrów, które szybko wyodrębnią dane za Ciebie. Słowem, znajdź w swoim biznesie takie miejsce, gdzie możesz zautomatyzować proces i po prostu to zrób.
Same przechowywanie informacji to za mało. Zadbaj o porządek oraz łatwy do nich dostęp. Odpowiednio gromadzone, uporządkowane dane (jak: faktury, historia zamówień czy osoby kontaktowe) pozwalają na znaczne skrócenie pracy, na przykład w przypadku jakiejkolwiek obsługi posprzedażowej. Pamiętasz, ile czasu straciłeś ostatnio na odszukanie zagubionej faktury? Dopilnuj, aby to się nie powtórzyło. Zastanów się ile ostatnio czasu przepadło na poszukiwanie zagubionej faktury ?
Naucz się wykorzystywać zgromadzone dane. Odpowiednio przeprowadzona analiza informacji doprowadzi Cię do intratnych wniosków. Kto jest Twoim najlepszym klientem? Skąd pochodzą ważne zamówienia? Jakie możesz podjąć działania? Odpowiedzi masz na wyciągnięcie ręki. Wystarczy, że umiejętnie wykorzystasz zebrane o Twoich klientach informacje.