W zależności od sposobu przechowywania informacji zaczniesz od otworzenia notesu, laptopa, spojrzenia w kalendarz lub po prostu zaczniesz sobie przypominać. Jakie sprawy mam zaległe? Co było zaplanowane? Jakie pojawiły się od wyjazdu? Co teraz jest na topie? Potrzebne dane można podzielić na 4 kategorie:
Zapewne nie wszystko udało się dokończyć przed wyjazdem. Mogą to być najmniej ważne sprawy lub właśnie ze względu na złożoność problemu pozostawione na "po wakacjach". W kalendarzu dostrzeżesz je bez problemu jako te jeszcze niezakończone. Może też to być lista TO-DO z niewykreślonymi pozycjami,
Kolejną ważną porcją informacji są plany na najbliższy czas, ewentualnie te, które zdarzą się trochę później ale i potrzebują dłuższego przygotowania. Tu również bezkonkurencyjne będzie kalendarium przyszłych działań.
Wypisane wcześniej działania i zadania to nie wszystko, należy zweryfikować ich aktualność i sprawdzić czy od czasu wyjazdu nie pojawiły się żadne nowe informacje. Przejrzenie skrzynki pocztowej, weryfikacja działań, które pojawiły się podczas urlopu, aktualizacja o wszelkie nowe dostępne dane, to wszystko co pozwoli uzupełnić listę i nie natknąć się na żadne "trupy w szafie".
Ostatnim elementem płynnego przejścia z trybu wakacyjnego do roboczego jest weryfikacja priorytetów. Czy razem ze zmieniającymi się terminami nic przypadkiem nie wymaga większej uwagi. Być może niektóre wielce pilne tematy po czasie, w zasadzie bez działania, okazują się być błahostkami. Uporządkowaną listę zadań należy teraz uszeregować według poprawionych priorytetów. Tak przygotowani do pracy możemy bez problemu rozstać się ze słoneczną plażą i zza szyby biura obserwować opadające liście.
Zawsze i tak będziemy uważać że nic nie zastąpi zwyczajnej rozmowy z resztą zespołu. Komunikacja bezpośrednia po pierwsze pogłębi nasz zakres informacji, a czasem nawet okaże się, że nie wszystko zostało przekazane do odpowiednich aplikacji i systemów.
Szczególnie, że zapewne macie wakacyjne historie do opowiedzenia sobie nawzajem.
Po pierwsze - wspomniany kalendarz, w którym widzimy działania "niezakończone" nawet jeśli dotyczą dat przeszłych. Podobnie z zaplanowanymi zadaniami.
Same działania zawierają wszelkie potrzebne info a zawsze widzimy kto i kiedy je ostatnio edytował. Poprzez edycję można je na bieżąco aktualizować.