Podejmowanie decyzji to zawsze proces. Jak wybrać CRM zaspakajający potrzeby Twojej firmy? Wystarczą 3 kroki.
Aby wybrać CRM dostosowany do potrzeb i charakteru działalności Twojej firmy na początku zastanów się nad 3 kwestiami:
- Czy Twój zespół sprzedaży ma wypracowane wyraźne standardy handlowe, jak chociażby stały schemat do kogo zadzwonić i kiedy? Jeśli nie, możesz potrzebować rozwiązania, które pomoże Ci zidentyfikować na przykład najbardziej angażujących klientów, a także pozwoli tworzyć historię kontaktu.
- Czy Twoja firma dokonuje transakcji w sektorze B2B, co pociąga za sobą konieczność wchodzenia w interakcje z wieloma osobami w ramach jednej organizacji? W takim razie przyda Ci się narzędzie, które pozwoli na szybki wgląd w dane: od podstawowych informacji kontaktowych, przez działania marketingowe czy sprzedaż, po obsługę posprzedażową.
- W jaki sposób docierasz do swoich potencjalnych klientów? Przez e-mail, kontakt telefoniczny, social media, a może kombinację powyższych? Sprawdź, który CRM umożliwi Ci nie tylko zachowanie, ale i zwiększenie efektywności preferowanej formy kontaktu.
W kolejnym etapie podejmowania decyzji zbadaj potrzeby swoich pracowników. Z pewnością znasz ich zakres obowiązków, ale rozmowa z przedstawicielami różnych działów czy szczebli będzie bardzo pomocna. W ten sposób zidentyfikujesz potrzeby zespołu (jak i jednostek), a także rozwiązania, które mogą zautomatyzować procesy, skrócić czas realizacji działań czy projektów, poprawić komunikację. Jakie działy najwięcej skorzystają na wprowadzeniu systemu CRM? Marketing i sprzedaż.
Powiedz “nie” daleko idącym kompromisom. To nie Twoja firma ma się dostosować do możliwości rozwiązań IT, to CRM powinien zaspokoić potrzeby Twojego biznesu.