Jak wybrać CRM?

Decyzja dotycząca wyboru CRM nie jest łatwa. Rynek usług IT dla firm wciąż rośnie, a szeroki wybór systemów o rozmaitych funkcjonalnościach może przyprawić o zawrót głowy. Jak nie pogubić się wśród wielu rozwiązań i wybrać to, które najlepiej pasuje do Twojej firmy?

Podejmowanie decyzji to zawsze proces. Jak wybrać CRM zaspakajający potrzeby Twojej firmy? Wystarczą 3 kroki.

Krok 1

Aby wybrać CRM dostosowany do potrzeb i charakteru działalności Twojej firmy na początku zastanów się nad 3 kwestiami:

  1.       Czy Twój zespół sprzedaży ma wypracowane wyraźne standardy handlowe, jak chociażby stały schemat do kogo zadzwonić i kiedy? Jeśli nie, możesz potrzebować rozwiązania, które pomoże Ci zidentyfikować na przykład najbardziej angażujących klientów, a także pozwoli tworzyć historię kontaktu.
  2.       Czy Twoja firma dokonuje transakcji w sektorze B2B, co pociąga za sobą konieczność wchodzenia w interakcje z wieloma osobami w ramach jednej organizacji? W takim razie przyda Ci się narzędzie, które pozwoli na szybki wgląd w dane: od podstawowych informacji kontaktowych, przez działania marketingowe czy sprzedaż, po obsługę posprzedażową.
  3.       W jaki sposób docierasz do swoich potencjalnych klientów? Przez e-mail, kontakt telefoniczny, social media, a może kombinację powyższych? Sprawdź, który CRM umożliwi Ci nie tylko zachowanie, ale i zwiększenie efektywności preferowanej formy kontaktu.
Krok 2

W kolejnym etapie podejmowania decyzji zbadaj potrzeby swoich pracowników. Z pewnością znasz ich zakres obowiązków, ale rozmowa z przedstawicielami różnych działów czy szczebli będzie bardzo pomocna. W ten sposób zidentyfikujesz potrzeby zespołu (jak i jednostek), a także rozwiązania, które mogą zautomatyzować procesy, skrócić czas realizacji działań czy projektów, poprawić komunikację. Jakie działy najwięcej skorzystają na wprowadzeniu systemu CRM? Marketing i sprzedaż.

Krok 3

Powiedz “nie” daleko idącym kompromisom. To nie Twoja firma ma się dostosować do możliwości rozwiązań IT, to CRM powinien zaspokoić potrzeby Twojego biznesu.

Sukces zależy od kontaktów z pozyskanymi oraz potencjalnymi klientami, a CRM poprawi ich jakość.  Chcesz sprawdzić w jaki sposób? Wypróbuj egito bez opłat i zobowiązań. 
Opublikowano w kategorii: Porady dot. sprzedaży | Otagowano: CRM, CRM online, system, System CRM, system CRM online, wsparcie it, zarządzanie