Rynek firm leasingowych jest jednym z tych rynków gdzie konkurencja jest bardzo wysoka. Mało tego klient wyszukując usługę w internecie ma otwarte kilka zakładek z różnymi firmami leasingowymi z którymi się kontaktuje.
Jeśli chodzi o odpowiedź na pierwsze pytanie dalece wykracza ono poza tematykę bloga - jednak pokaże pewną taktykę do zastosowania.
Jednym z ciekawych z zarazem bardzo prostych do wdrożenia zastosowań okazuje się spięcie formularza na stronie WWW firmy z CRM'em oraz zrobienie prostej automatyzacji.
Funkcjonuje to w taki sposób że klient uzupełnia formularz na WWW naszej firmy i dane są przekazywane do CRM'a. Dodatkowo w formularzu zadajemy pytanie jaką kwotę leasingu klient chce ( możemy także zapytać, czy chce leasing na konkretny samochód itd.).
- Klient może dostać automatycznie wygenerowaną ofertę - gdzie na podstawie kwoty otrzymuje standardowe warunki ( one w cale nie muszą być tanie !) . Dodatkowo wysyłamy klientowi informację że istnieje możliwość lepszych warunków jeśli skontaktuje się z doradcą .
- Odpowiedź która idzie do klienta jest personalizowana, a klient natychmiast przypisany do doradcy.
- Doradca otrzymuje w systemie działanie + powiadomienie na SMS'a skontaktuj się.
Ponieważ możemy mieć więcej niż jeden formularz czy landing page, testując różne komunikaty do klientów. A w dodatku dane mamy spięte z systemem CRM i transakcyjnym to możemy łatwo określić:20
- Jakie komunikaty trafiają do rynku
- Które komunikaty faktycznie kończą się zamkniętą sprzedażą
- Które kanały przynoszą jakich klientów i gdzie szukać rentowności.
- Itd.