Wykorzystanie CRM'a i strony internetowej do zbudowania przewagi nad konkurencją - case z rynku leasingowego

Rynek firm leasingowych jest jednym z tych rynków gdzie konkurencja jest bardzo wysoka.  Mało tego klient wyszukując usługę w internecie ma otwarte kilka zakładek z różnymi firmami leasingowymi z którymi się kontaktuje.

Jak zrobić aby nie wpaść w walkę cenową  na rynku konkurencyjnym ?
Jak można wykorzystać formularz internetowy na stronie WWW w połączeniu z CRM'em aby klienta skuteczniej pozyskać i szybciej obsłużyć ?

Jeśli chodzi o odpowiedź na pierwsze pytanie dalece wykracza ono poza tematykę bloga - jednak pokaże pewną taktykę do zastosowania.

Taktyka :

Jednym z ciekawych z zarazem bardzo prostych do wdrożenia zastosowań okazuje się spięcie formularza na stronie WWW firmy z CRM'em oraz zrobienie prostej automatyzacji.

Funkcjonuje to w taki sposób że klient uzupełnia formularz na WWW naszej firmy i dane są przekazywane do CRM'a. Dodatkowo w formularzu zadajemy pytanie jaką kwotę leasingu klient chce ( możemy także zapytać, czy chce leasing na konkretny samochód itd.).

Co dzieje się dalej :
  1. Klient może dostać automatycznie wygenerowaną ofertę - gdzie na podstawie kwoty otrzymuje standardowe warunki ( one w cale nie muszą być tanie !) . Dodatkowo wysyłamy klientowi informację że istnieje możliwość lepszych warunków jeśli skontaktuje się z doradcą .
  2. Odpowiedź która idzie do klienta jest personalizowana, a klient natychmiast przypisany do doradcy.
  3. Doradca otrzymuje w systemie działanie + powiadomienie na SMS'a skontaktuj się.
Badania potwierdzają że szybkość reakcji jest jednym z najważniejszych czynników który deteminuje sukces - wykorzystajmy do tego system i dosłownie wyprzedźmy konkurencje.
Dodatkowe korzyści:

Ponieważ możemy mieć więcej niż jeden formularz czy landing page, testując różne komunikaty do klientów. A w dodatku dane mamy spięte z systemem CRM i transakcyjnym to możemy łatwo określić:20

  • Jakie komunikaty trafiają do rynku
  • Które komunikaty faktycznie kończą się zamkniętą sprzedażą
  • Które kanały przynoszą jakich klientów i gdzie szukać rentowności.
  • Itd.
Opublikowano w kategorii: Funkcje Egito | Otagowano: API, Automatyzacje, Case study, CRM online, Egito, integracja, ofertowanie, system CRM online