Współpraca między Twoim CRM-em i generowaniem treści może przynosić obupólne korzyści. Podpowiadamy kilka możliwości na synergię: CRM daje dane do lepszego przygotowania blog postów czy zawężania publiki do Twoich klientów. W drugą zaś content generuje leady i poprzez analizę wizyt można zweryfikować kto czyta dany content - aby znów przygotować coraz lepsze materiały i pod precyzyjniej określoną grupę docelową.
Pisz interesujące artykuły
Pytania, które pojawiają się w trakcie rozmów handlowych są świetnym źródłem inspiracji do napisania treści, które faktycznie przyciągną kolejnych klientów. Zapisuj tego typu detale w historii działań w Egito. Wtedy łatwiej będzie co jakiś czas przejrzeć notatki wielu osób w jednym miejscu i wyłapać z nich powtarzające się tematy.
Adresuj do swoich czytelników
Jeżeli Twoim klientem jest "każdy kto chce kupić" niełatwo będzie pisać na tematy interesujące "każdego". Dotychczasowe transakcje zakończona sukcesem pozwalają na wyciągnięcie wniosków dotyczących tego kim faktycznie są moi klienci i jakie problemy mój produkt/usługa dla nich rozwiązuje. Przygotowanie artykułów do konkretnych grup odbiorców zwiększy skuteczność zarówno przekazu jak i szansy trafienia do wyników wyszukiwania.
Namierz słowa kluczowe
Treści poza samą czytelnością i interesującą tematyką dobrze kiedy zwiększają efekty pozycjonowania. Na jakie słowa kluczowe i frazy się pozycjonować najlepiej dowiesz się sprawdzając i dopytując swoich klientów o to jak trafili na Twoją stronę. Możliwe że sposób w jaki potencjalni klienci formułują zapytania szukając Twojej oferty jest całkowicie odmienny od tego jak Ty wyobrażasz sobie co wpisują w wyszukiwarkę.
Znajdź adwokatów marki
Osoby zaangażowane w pozytywne komentowanie, udostępniający Twoje treści to najlepszy wskaźnik dobrze wykonanej pracy nad blogiem. Najbardziej wiarygodni będą oczywiście Ci, którzy faktycznie są Twoimi zadowolonymi klientami. Informacje z Egito CRM - ilość transakcji, regularność zamówień czy pozytywne uwagi w korespondencji - pomogą wyselekcjonować grupę osób chętnych do szerzenia dobrego słowa o Twojej firmie - o ile dowiedzą się że prowadzisz bloga. W dedykowanej wiadomości do tej grupy możesz opisać jakiego potrzebujesz wsparcia i jak mogą Ci go udzielić np. przygotowując wspólnie artykuł Case study. Niektóre z treści możesz również specjalnie napisać tak, aby trafiały bezpośrednio w doświadczenia i potrzeby tych odbiorców - aby zwiększyć ich chęć na podzielenie się wartościową zawartością. Ewentualnie zapytaj, czy będziesz mógł zacytować ich celną uwagę przekazaną mailowo w następnym tekście.
Informacja zwrotna
Każdy czytelnik może mieć inne cele, dla których zainteresował się Twoimi treściami. Niekoniecznie zainteresowanie oznacza potencjalnego klienta. Jednocześnie nie zmienia to faktu, że czytający interesuje się tym czym się zajmujesz. Analiza czytelnictwa i czytelników pozwala wyciągać wnioski do jeszcze lepszego przygotowania content marketingu. Kto czyta, jakie treści i z jakich źródeł trafia na bloga? Odpowiedzi na te pytania pomogą zarówno w dziale marketingu jak i do przeszkolenia handlowców - w końcu to oni będą obsługiwać leady wygenerowane przez efektywny content marketing.
Zacznij zapisywać działania sprzedażowe już dziś aby efekty wykorzystać do skutecznego marketingu Zarejestruj swoje Egito.